Direktlänk till inlägg 21 februari 2008

Rubrik saknas

Av Emelie S-Kajle - 21 februari 2008 08:27

Han aldrig skriva om Bimotha igår... Hon fick gå sin första ridlektion för Linda. Vi höll oss till skritt på volt. Att hitta en balanserad form med bogarna på plats. Johanna & Astra red på volten samtidigt så ibland tappa Bimotha koncentrationen för det var så spännande att titta på Astra. I övrigt gick det jätte bra på micro lektionen:)


Idag blev det ett pass i stallet innan jobbet. Först ut var Niepona. Red henne på volten, första ritten med träns på. Hade ett annat bett än vad hon är van vid så hon joxa lite med det till en början. Trots en otrolig blåst gick allt mkt bra, la mest vikt vid att hon ska följa mitt säte och magögon i svängar och voltspår, halt och ryggning.


För Bimothas del blev del rundkorallen, planen var träna övergångar. Men hon fick tokspel strax efter att jag släppt henne, började med att hon travade iväg på spåret och eftersom att jag inte bett om något stod jag still i mitten och vänta ut henne. Till slut föll hon in i galopp och ju mer hon galoppera desto mer hetsa hon upp sig hon börja t om skrika (detta är mer ett Niepona beteende som har lätt att hetsa upp sig i galopp)så de andra hästarna kom rusande i hagen för att kolla vad som stod på. Fick gå in och bryta detta genom vändningar, det krävdes ganska många innan hon var kontaktbar igen men efter det var allt lugnt och vi kunde träna övergångar vilket gick jätte bra. Små komandon och direkt svar i bra tempo både upp och ner. Vi avsluta med en promenad i skogen tillsammans med Ian.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards