Alla inlägg under januari 2010

Av Emelie S-Kajle - 16 januari 2010 21:10


Super duper duktiga Idun skötte sig exemplariskt idag, så stolt :)

Placerad 2a i sin klass med HP


Sen var det dax för de 3 tikarna som fått HP att tävla mot varandra, där hamna Idun som 3e Bästa Tik.

Så med oss hem har vi en fin HP rosett och sverige färgade band :)

Tack för idag, Petra!

Av Emelie S-Kajle - 11 januari 2010 08:35

Då mitt varmvatten är fruset sedan i tisdags förra veckan behöver jag duscha antingen på jobbet, hos mina föräldrar eller lillebror. Sådär lagom roligt.. Så imorse packa jag ihop kläder samt stallkläder både till mig o hundarna. Och nu har jag smittats lite av Elina's fetisch för att alltid ha allt i plastkassar :), så baglady tar sina tre fullproppade påsar och två vovvar för att åka till brorsan o duscha.


Måste ha omedvetet ha anat något då Idun får koppel på sig, hon går alltid lös annars. När vi kommer ut genom dörren och jag vänder mig om för att låsa kastar sig båda hundarna ut i kopplena och tokskäller ut i bäcksvarta mörkret jag tappar så klart alla kassar och allt åker ur. Kallar in hundarna, båda två är helt hysteriska. Böjer mig ner för att för att försöka få kontakt med Ian, men icke. När jag reser mig upp är jag på väg att skita i byxan för där kommer en gigantisk schäfer smygande upp för trappen ur mörkret. Hundslagsmål kl 6 en måndagsmorgon var ju precis vad jag önskade och ingen ägare inom hörhåll... Ingen aning om vad det var för hund, har aldrig sett den förrut, men jag lyckas iaf mota bort den. Så jag kan gå till bilen med mina. Kissepromenaden fick vänta tills vi kommit till stallet där Bamorah skulle få lite mat. Idun hade skakat av sig händelsen, men inte Ian inte. Han var på sin vakt o kunde inte riktigt slappna av, stackarn.


Känns ju så där kul att ha främmande hundar på tomten, och det blir lite svårt att få klart staketet nu med alla snö o massa minus grader. Lär ju knappast få ner sista stolpar lixom. Hmm tricky tricky

Av Emelie S-Kajle - 10 januari 2010 20:26

Idag har Ian fått sig lite muskel träning. Han fick dra AnnaBell, Sabina och Idun på spark. Åh han blir så glad av att få visa sin styrka :) Det var ju jätte länge sen vi träna drag, eftersom han haft en envis sträckning i fram. Men nu har vi fått klartecken från massör Carina att det är ok att sätta igång med träningen igen:)

   

Vette tusan varför bilderna blev så mörka när jag la dem här, för det är inte orginalen...  

Av Emelie S-Kajle - 10 januari 2010 01:16

...innebär att kameran förhoppningsvis kommer fram. Vilken den gjorde idag, visserligen fastna inte någon av mina fina på bild tyvärr.

Men här är ngr av bilderna på dagens modeller:


 

Rispa

 

Filma  

     

Zama

  

Zama

  

Zama

Zama  

Ovido - Quiz & Flashcards