Alla inlägg under maj 2008

Av Emelie S-Kajle - 5 maj 2008 12:37

Man ska tydligen inte gå o planera en massa aktiviteter för det blir aldrig som man tänkt sig...


I torsdags hade jag o Elina planerat att åka till gamla banvallen och rida.

På fm var jag domarsekreterare på körtävling, jätte skoj. Fast jag ångrar att jag inte anmälde mig, men det var ju lite osäkert med Tzaar och hans taggtrådsskada vid anmälningstidens utgång. Jo men iaf redan när jag gick upp på morgonen mådde jag pyton, hade jätteont i nacken o halsen. Och det blev knappast bättre ju längre dan gick så det blev till att ställa in ridturen :(


Även på fredan mådde jag piss på morgonen men då det var möhippedax för Marie så blev det x antal glas skumpa så värken försvann så smått i dimman...:o) Pållarna fick alltså vila idag oxå.


Lördan var jag sängliggande större delen av dan med feber hals o nackont. Var dock en sväng förbi stallet när Linda släppte ner Babs & Wera till arabligan. Niepona var direkt fram, tror nog att hon blivit utsedd till flockens fajtpåse, och fick sig självklart en känga, men det gick bra. Hon förstod sen att det var bäst att passa sig lite för Wera men hon gjorde många försök att närma sig ska jag säga. Bimotha var även hon lite nyfiken men Tzaar, Bamorha o Zama höll sig i utkanten och beta :)


Igår skulle jag ha ridit lektion på småtjejerna men mådde forfarande dåligt så det bidde inget. Däremot red Helena premiär ritten på Tzaar, och det genom att rida för Linda. Ja han är så söt min lille valack, "jag gör inte mer än vad du ber av mig" Stuntals såg det ut som att han skulle somna vilket sekund som helst. Helena var inte riktigt beredd på att det krävdes så mkt energi att rida Tzaar, hon var helt slut när det var klara och kommentaren var, "jag saknar Bamorha:)"


Ian var på söndags träning i Vallentuna på fm. Allt gick mkt bra. Vi gjorde flera hundmötesövningar, både fram o bakifrån. Det var väldigt varmt och Ian var lite störd av detta drog sig till skuggan hela tiden och där kasta sig raklång på marken. Vi avsluta med att leta godis i träd.


Ja vi får se om jag fixar att göra nåt med hästarna idag, mår fortfarande lite sådär men har åtminstonde ingen feber längre.

Ovido - Quiz & Flashcards