Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Albanobesök på jourtid...

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin!

Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sadlarna. När jag var klar i stallet hittar jag väskan på golvet och allt innehåll urrivet, gggrrrrrr. Belöningsväskan var tom, hur de lyckats få upp gummibandet utan ha sönder väskan är ett ? Ett äpple mindre, nästan en hel karta med Novalucol uppäten samt en påse med tuggummi. Jag blev mest orolig över vad Novalucolen kunde ställa till med, men det visa sig att tuggummi är väldigt farligt för hundar, de kan bli förgiftade tydligen. Hade ingen aning om detta. Så det var bara o i ilfart bege sig till Albano, framme 30 min innan stängning, puh.

Nu var jag rätt säker på att Ian var den skyldige, det brukar vara han som hittar på dumheter. Men jag vågade självklart inte chansa så båda hundarna fick varsin spruta med kräkmedel och ca 2 min senare kaskadspydde de.

Ians lilla kräkhög innehöll 4-5 tuggummi och otuggade äppelbitar, han skyndade sig tydligen så Idun inte skulle hinna ta för sig. Iduns var det endast hundmat i. Det lilla kalaset gick loss på 4616 pengar!

Grisen slappar lite i väntan på kräksprutan.

Idun tyckte väl inte att det var super roligt direkt

Men hon var snygg iaf i sitt nya halsband.


Idun blev väldigt påverkad av sprutan, var som drogad och väldigt pipig och ynklig. När vi väl kommit hem och det var dags för sängen hade hon kissat på täcket och min kudde   Svårt att hålla lugnet då, men men bara o bädda rent och göra ett nytt försök till ett par timmars sömn. Var som en zombie dagen efter, båda hundarna var som vanligt iaf.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Av Emelie S-Kajle - 17 augusti 2012 09:39

Förra veckan spenderades hos Ella med gemensamt ridläger på schemat. 7st duktiga hästtjejer i åldrarna 8-14 deltog. Lyxigt boende hade vi i Molinska villan   Tjejerna fick bland annat öva på udda avsittningar :)   Även byta häst med ...

Ovido - Quiz & Flashcards