Alla inlägg under april 2012

Av Emelie S-Kajle - 27 april 2012 08:22

Firades med en tripp till Wimse tillsammans med Malin. Vi tog en runda på 1.5 h, via sandtaget där vi hittade en pöl som vi vadade i.

Mysigt

Malin & Garichca

Wimse, Maja & Molly mops

Tyvärr slutade dagen i tråkigheter, när vi kom hem hade Bimotha kolik. Hon försökte lägga sig i släpet. Till en början var hon lugn och ville bara vila men efter två timmar började hon krampa ordentligt så då ringdes distriktarn ut, hon blev snabbt värre. Kastade sig hejdlöst under promenaden. Så fort vet. gett henne kramplösande och lugnande så blev hon bättre. Hon sondades med vatten och parafin olja. Det blev en sen lördagskväll i stallet men 4 timmar senare var Bim pigg o glad igen och jag kände mig trygg att lämna henne för några timmars sömn.

Dagen efter var hon fortfarande påverkad men pigg, glad o väldigt hungrig. Tog dock lång tid innan hon kom igång o dricka ordentligt. Jag misstänker att de "gräset" hon norpa åt sig i santaget är orsaken till koliken.

Fick räkningen idag och tjitjing 4200kr fattigare..

Av Emelie S-Kajle - 26 april 2012 13:32

..kommer det ibland mitt i all elände. Och hur kan jag ha missat att blogga om denna!

Idun åkte med Petra o Thomas till Sundsvall 14-15 apr på utställning.

Vann sin klass, blev bästa tik och BIM. Tog sitt första cert :)

Tack Taru för att du visade Prinsessan och grattis Rosemary till BIR

Bilderna har jag snott från Petra http://www.cometstaff.blogspot.se/

Av Emelie S-Kajle - 23 april 2012 14:04

Är man stor måste man vara snäll :)

Av Emelie S-Kajle - 19 april 2012 16:13

 

En mycket dålig mobilbild får bevisa att fina Cita nu äntligen får vara ute i hage ngr timmar varje dag. Vilken lycka!!! Röntgen denna gång visar att frakturen i hoven läker fint, pålagringen i hovleden däremot är större men hon är fortfarande ohalt. Så nu ska hon vara utan gips och ist för sko med kil fick hon en ringsko. Om ca 10-12 v ska vi tillbaka för ny röntgen. 

Av Emelie S-Kajle - 19 april 2012 15:56

Var iväg på lunchen och hämta ett kylskåp som jag köpt till stallet, så när jag lämnar kvittot till killen på varuutlämningen frågar han om jag har bil? Menar han på fullaste allvar att folk kommer o köper kylskåp och åker kommunalt!??

 

Är det samma regel med kylskåp som med barnvagn=gratis..

Av Emelie S-Kajle - 13 april 2012 08:31

Så här såg det ut hemma i soffan härromdan när Ian varit på rehab och simtränat. Jätte trött blev han och Idun hon blev sympatitrött!

Ian · Idun
Av Emelie S-Kajle - 5 april 2012 10:50

Min ena vinterhage är uppdelad i 3 delar, mittenhagen är där hästarna har sina fodringaplatser med nät och den övrehagen är skogsdelen. Och i den sistnämnda stog hästarna i morse när jag kom för att fodra. Halvblodet Buffy började knata de ca 50m till öppningen till mittenhagen direkt när hon såg att jag kom på stallplan, så när jag kom in i hagen stod hon och vänta vid sin plats. Farbror o Farika stod kvar och hummade, tyckte väl att jag skulle skippa näten o kasta maten över staketet ist. Farika börjar gå mot öppningen men ångrar sig efter halva vägen o travar tillbaka till farbror. När jag fodrat tjejerna i hagen bredvid står de forfarande kvar o hummar när de ser mig.. Men nej jag tänker inte visa vägen som de mycket väl kan utan o innan. (När farbror brukar stå i skogen själv öppnar jag grindarna så får han gå själv, men ville inte chansa nu när de var två om ifall de tyckte att det skulle vara roliga att gå på upptäcksfärd...)

När jag sen kom ut med Zama stod de vid sina platser o åt så så himla svårt var det tydligen inte att gå till öppningen iaf :)

Av Emelie S-Kajle - 5 april 2012 08:35

Nytt datum för årets första Pay & Play blir 13 maj. Mer info http://fogelsunda.se/kurser.html

Ovido - Quiz & Flashcards