Alla inlägg under oktober 2009

Av Emelie S-Kajle - 17 oktober 2009 00:18

Efter att ha fixat med hemsidan varje dag denna vecka, en himla massa timmar varje gång pga av otroligt seg uppkoppling här i skogen, är jag äntligen klar :) Väldans skönt.

www.fogelsunda.se


Jag har haft sockeravgiftning denna vecka, och tycker att det gått riktigt bra. Igår åt jag visserligen russin men det är ju iaf bara fruktsocker. Annars inge fusk alls. Och så fick jag ett mms från Elina idag med bild på daimtårta :@ Inte schyst inte, sockerhjärnan satte igång direkt. Vet inte hur jag ska kunna ge igen på detta men jag ska nog komma på nåt... Vänta du bara :)


Nu är det dax o sova lite, om ett par timmar åker vi hem. Längtar till min stora säng, en enkelsäng  är helt klart för liten för att delas med dogsen.


Så här trötta är vi alla tre

Av Emelie S-Kajle - 14 oktober 2009 23:21

Bilderna får tala för sig själva helt enkelt.




Av Emelie S-Kajle - 13 oktober 2009 19:15

Sen i söndags är vi på landsstället i Bersjö. Superskönt!!

Jag jobbar på ny att göra om hemsidan. Resten av dagarna går åt till bus o lek med hundarna.

Idun får även träna lite varje dag på kloklippning samt sitt o ligg. Jätte duktig är hon. Kom fram till rätt snart att hon är så pass motiverad att hon bör vara mätt vid träning annars ryker fingrarna med!! Glupsk tjej det där :) När Ian var liten krävdes det att han var hungrig för att motiveras till minsta lilla trick.


Just nu ligger grisarna här i soffan med mig o snarkar högt båda två:)


Dragkamp


Balansgång på hög nivå



Grisarna hjälps åt att äta upp en stubbe


Fina tjejen


Bus


Fina killen

Av Emelie S-Kajle - 9 oktober 2009 14:01

Förutom att min bil har varit en klippa på att ta mig från a till b så har den i stort sett bara gett mig bekymmer då det ena felet avlöser det andra. Och jag bestämde mig förra året efter att fläkten gick sönder (satte in en ny året innan då den första oxå la av) att jag inte tänkte lägga ner en enda krona till på bilen.


Nu ska den besiktas senast sista oktober och bromsskivorna bak behöver bytas, blev tillsagd förra året. Det är läckage på avgasröret och som sagt fläkten funkar inte. Så jag har varit inställd på att jag bara har bil månaden ut, så igår frågade jag Rebeca om hon visste nån som kanske skulle vara intresserad av den. Och det visade sig att hennes kille ville köpa den, tjihoo ett bekymmer mindre. Nu är det dax att på allvar börja kolla ny bil.

Av Emelie S-Kajle - 9 oktober 2009 13:47

Efter att ha haft ett helvete på vintrarna med min infart som haft en rätt ordentlig lutning har jag nu fått en ordentlig parkering, underbart. Förhoppningsvis kommer jag nu slippa glida in i grindstolpen eller inte komma upp pga av isgata...

Så här har det sett ut X antal ggr


Och nu ser det ut så här :) Kommer bli kanon när det är klart.


Veden är i vedförrådet och luftvärmepumpen inhandlad så jag skulle kunna säga att jag är förberdd för vintern.

Av Emelie S-Kajle - 9 oktober 2009 13:17

Nu äntligen har Idun flyttat in :)

Tusen tack Petra för denna guldklimp, hon är helt underbar!!


I tisdags hämtade jag henne, resan hem gick kanon, hon sov större delen. Ian, som satt i baksätet, var väldigt nyfiken på vad det var för filur som matte hade i knät.


Idun fick kolla av sitt nya hem innan hon och Ian fick träffas ute på tomten, vilket gick överförväntan. Ian var jättesnäll och nästan hela tiden försiktig :) Idun tyckte att han var lite små läskig.


I onsdagskväll släppte hennes osäkerhet på Ian och nu leker de som bara den med varandra. Ian har fortfarande kontrollbehov över vilka leksaker hon får ha dock.


Hon sover hela nätterna, superskönt.


Det går jättebra i stallet oxå, igår fick hon följa med på sin första ridtur i ryggsäck. Hon var inte så förtjust i början när jag hade stängt nätet, men när jag öppnade upp så hon kunde ha huvudet ute blev hon nöjd och somnade rätt snart :)


I söndags ställde jag fram Iduns rosa fluffsäng så Ian skulle få kolla av den. Han blev ju överlycklig för han va helt säker på att det var en ny leksak. Och alla vet ju att nya leksaker ska testas grundligt om det håller måttet eller om de går att ha sönder... Efter ett par tillsägelser slutade han försöka "döda" sängen och morgonen efter hittade jag honom liggandes i den. Den är bara lite för liten :o)

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2009 09:01

..lilla Idun!! Tack för bilderna Theres:)

Inte många dar kvar nu, wiie!!

    

  

Ovido - Quiz & Flashcards