Alla inlägg den 20 februari 2008

Av Emelie S-Kajle - 20 februari 2008 17:38

Ian & jag promenerade till stallet vid 9. På vägen dit händer det som jag har fasat för. Vi kommer till skogen, jag släpper Ian, vi går ngr m och möts av en schäfer (alla schäfrar i vårt område anfaller andra hundar och i vissa fall även människor och hästar). Jag ser att han är kopplad men tänk om Ian springer fram glad att hittat en lekkompis....


Men när Ian får syn på honom stannar han upp jag kallar på honom, han tittar på mig o vänder sig igen och börjar skälla. Jag kallar igen han fortsätter skälla så jag vänder och går, ropar igen då kommer han så jag kan koppla honom, usch usch som sagt detta har jag fasat för. Men nu har vi varit med om det och det gick ju bra, ska bara få Ian att komma på första inkallningen.


Resten av promenaden gick super. Gjorde flera inkallningar och ngr sitt stanna kvar. När kom till stallet fick Ian vara lös på gården, det var super fint väder, varmt o skönt. Så ingen risk att han skulle frysa om han satt still längre stunder.


Jag fodra o vattna hästarna och mocka i hagen. Sen städa jag lite i sadelkammaren och annat pyssel o vips var klockan 13. Kanke dags att börja motionera hästarna...


Började med Bamorah & Niepona. Barbacka tur runt vallen. Bamorah kändes trött och ojämn itraven. Ibland är hon så tills hon kommit igång men idag släppte det inte. Niepona tyckte att det var jobbigt att hålla kort tempo i traven, hon ville sträcka ut, hon föll in i galopp ngr gånger.


Sen var det Tzaar´s tur. Började med att raka undersidan av halsen och mellan ganascherna. Klippmaskinen tyckte nog att det var lite väl mkt päls...

Körde honom samma tur som tjejerna, underlaget var perfekt. Vi träna lite övergångar trav-galopp och några trav ökningar. Han kändes mkt fin.



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards