Alla inlägg under augusti 2012

Av Emelie S-Kajle - 17 augusti 2012 09:39

Förra veckan spenderades hos Ella med gemensamt ridläger på schemat.

7st duktiga hästtjejer i åldrarna 8-14 deltog.

Lyxigt boende hade vi i Molinska villan

 

Tjejerna fick bland annat öva på udda avsittningar :)

 

Även byta häst med inte nudda mark funkar

 

Gymnastik inför voltige

 

Fler bilder finns här:  http://traningar.fogelsunda.se/#102.4  

Av Emelie S-Kajle - 16 augusti 2012 21:04


Förra söndagen var jag Idun och Brno vakt ngr timmar. Ian var med men jag hade inga planer på att låta dem träffa varandra. Idun ändrade dock på detta...Hon lämnade puppis och tog sig ut genom 2 grindar och puttade upp en dörr allt för att komma ut till sin älskade storebror   Jag har funderat en hel del på hur det skulle bli sen när Idun flyttar hem igen, om det kommer bli tjafs, men det behöver jag absolut inte oroa mig för. Jäklar vad glada de blev båda två.

                 

Idun var snabbt på att visa Ian vart familjen Mets pool fanns, vilke uppskattades väldigt mkt.

Även farbror T var på besök hos Mets

Av Emelie S-Kajle - 14 augusti 2012 13:25

Så det är lika bra att träna ;)

Farbror tog det med ro, som vanligt.

 

Av Emelie S-Kajle - 2 augusti 2012 15:06

 


       

Av Emelie S-Kajle - 2 augusti 2012 10:53

Eftersom Malin sammanfattat gårdagen så himla bra, med bilder (som inte går att kopiera) o allt så länkar jag helt enkelt henne: http://stall1m.bloggplatsen.se/2012/08/01/8361191-fullt-upp-i-stallet/

Men kan tillägga att ena pilen var väldigt nära att träffa oss..

Av Emelie S-Kajle - 2 augusti 2012 10:34

Igår efter ett ridpass med farbror small det till i nyckelbenet när jag lyfte armen, kändes ungefär som när en sena kommer i kläm, mest obehagligt. Men ju längre tid det gick desto ondare gjorde det, gick inte att lyfta armen och inte titta åt vänster. I morse gjorde så ont så ont att jag var/är spyfärdig så jag bestämde mig för att åka in o kolla upp det. Och det ska mycket till för att jag tar mig till läkarn, enligt sjukvårdsupplysningen skulle jag till akuten och inte vårdscentralen. Väl inne hos läkarn så skrattar han åt mig och säger ja du kan inte bryta nyckelbenet bara av att lyfta armen så det är inflammation i leden, ta lite smärtstillande och tänk på något annat och räkna med att det kommer göra ännu ondare några dagar fram innan det vänder! Kul!!

Ovido - Quiz & Flashcards