Direktlänk till inlägg 27 mars 2008

Promenad i solen

Av Emelie S-Kajle - 27 mars 2008 16:43

Niepona & Ian fick en morgon promenad i strålande solsken, jättemysigt.


Borstade av alla pållarna ngr kg päls, helt sanslöst va det lossnar och ingen skillnad ser man...

När jag stod där i hagen o borsta för fullt kom grannens hund springande i hagen. Har misstänkt tidigare att den har varit på besök där innan, Niepona var fram direkt och skulle leka som tur var verka den ha respekt för henne för han vände o gick därifrån, höll till i kanten av hagen. Efter en stund kom Ian gående över stallplan och får syn på inkräktarn. Nu är det nästan så jag hör musik, ni vet som vid en duell:) de står ca 50m ifrån varann o bara stirrar, jag ser att Ian tittar åt mitt håll flera ggr men jag låtsas som ingenting. Det finns 3 alternativ som jag ser det antingen kommer de springa fram till varann och börja leka hej vilt (de är jämngamla) lr så kommer de börja mucka lr så kommer de ignorera varann. Och vad gör de, jo båda vänder och går åt varsitt håll! Gissa om jag var stolt över min gris i detta ögonblick helt rätt beslut. Han visar sig va en lite fegis iaf för han går upp på gårdsplan och ställer sig o skäller, precis som han vill säga åt den andra att dra, men han va tvungen att gå undan en bit först:)


Sabina rider Tzaar idag och jag ska försöka orka ta en prommis med Bimotha efter jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards