Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Fröken N

Av Emelie S-Kajle - 11 maj 2012 13:44

Wiie, nu har vi kommit igång med ridningen igen jag och Niepona. Tack Elin för all pepp!

Då jag vid förra igångsättningen insåg att hon förknippa sadel för mkt med smärta (oavsett vilken typ av sadel vi använde) så blev ridningen lagd åt sidan och vi har istället ägnat oss åt att tömköra, longreina, skogspromenader och att gå med som handhäst. Har inte kännt mig mogen att testa barbacka då hon när hon väl gör nåt gör så otroligt mkt och kraftfullt åt alla håll o kanter på en gång, o jag är lite rädd om min nacke o vill inte drutta i backen. Men så en dag bestämde jag mig för att nu är det dags, hon har inte ont längre och all annan träning går super bra så varför skulle inte detta, satt upp på stallplan och böjde halsen åt båda håll, backa ngr steg och sen gick vi lite. Inga problem, inga spänningar (hos nån av oss:)) bara jätte mysigt. Det kan nog vara svårt att förstå känslan om man inte själv har haft en häst med så mkt motgångar. Undra hur många liv fröken N kan ha, för en hel del har hon förbrukat under dessa 8 år.

Vi har hållt oss på ridbanan än så länge, men känner att vi snart är redo att ge oss ut i skogen igen.

För att lösa sadelproblemet har jag börjat klickerträna henne, för att på så sätt få henne att förknippa sadeln med nåt positivt. Tror att det kommer bli kanon :) Men mer om det en annan gång. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards