Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Emelie S-Kajle - 9 mars 2008 16:05

Ska försöka sammanfatta vad som hänt under dessa 2 veckor.

Dels har jag varit sjuk så hästarna fick stå några dar. Och så tog jag & Ian mini semester på 4dar och åkte fjällen och mös i massa snö. Ian älskar snö, tror han skulle vilja bo norrut. Han kom på att han kunde springa uppe på snövallarna som va typ 1,5m höga för då fick han ta i ordentligt. Såg ut som en hare när han studsa fram. Det var en mkt välbehövd semester, med asrolig skoterkörning. Tack Elina, Helena o Anna för en superkul långhelg. Det måste bli en årlig tripp, med ännu mer skoterkörning:o)


Niepona fick stå medans jag var i fjällen, och sen har vi tagit lite promenader och ridit ett pass på volten. Hon fick följa med till Gullunge när jag red för Lotta. Där låna vi en hage så fick hon stå och titta på, miljöträning.


Bimotha har gått ytterligare en microlektion för Linda, denna gång med träns och det var faktiskt lite svårt att koncentrera sig när man har ett bett i munnen. Lustigt igentligen att det kan bli sån skillnad när nån sitter på än när man går på släp med träns på, för då bryr hon sig inte om bettet. Medans jag var borta har Roxanna haft henne på släp och gjort lite markövningar på banan.


Bamorah har varit på sin första Lotta träning. Gick rätt ok, hon hade lite ont i tassarna. Vi skulle ha hunnit verka henne innan(rider samtidigt som hovslagarn) men jag var lite sen så vi tog det efter.

Roxanna red henne 3 dar när jag var borta. Hon snubbla och gick ner på knä vilket resultera i svullet ben och hälta, fick stå 1 v. Hon är nu ohalt men fortfarande lite svullen.


Tzaar har gått 2pass för Linda. Går bättre och bättre hela tiden:) Sabina har ridit honom flera ggr under dessa 2 v.

Ovido - Quiz & Flashcards