Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Emelie S-Kajle - 17 mars 2008 12:50

Tråkväder hela dan, regn o rusk, kände mig inte alls inspererad av att åka till stallet efter jobbet. Men väl där flyter ju allt på, man blir så glad av att få vara med sina fyrbenta:)

Niepona & Bimotha fick gå en skogspromenad tillsammans med Zama. Vid det här laget att regnet övergått i snö så det var riktigt mysigt att vara ute, hoppas bara att det blir lite kallt oxå så det kan ligga kvar istället för bidra till ännu mera lera...


Skulle köra ut en ny hösilagebal till den andra lösdriften. Kan säga att det inte var det lättaste i all lera. Fyrhjulingen bara slira o leran spruta kring däcken, ussch. Det är så där lagom kul att hålla på med detta typ mitt i natten trött o gräsligt hungrig. Efter mkt om o men kom vi iallafall ut i hagen, men det var nog sista gången det får bli handmatning i ligghallen fortsättningsvis. Mina pållar äter hö och det kör jag upp på en liten hövagn 1v ranson åt gången och det har gått bra utan att köra fast. Hoppas att det kommer funka att köra så ända tills det börjar torka upp, annars blir det en himla massa bärande av balar....


Sabina red ut på Tzaar.


Ian insåg glatt när vi skulle åka hem från stallet att det kommit snööö, jippi. Nu ville han absolut inte åka hem, trots det pytte lilla snötäcket så var det super kul att leka i snön, min lilla sötnos.

Väl hemma sen somna han utslagen i soffan med ljudliga snarkningar:)

Bilden är Ian i snögrotta, Funäsdalen -08

Ovido - Quiz & Flashcards