Direktlänk till inlägg 29 april 2009

Av med skorna och min rörelsemaskin är tillbaks

Av Emelie S-Kajle - 29 april 2009 22:51

Igår fick båda småtjejerna gå ett pass i korallen.

 

Bimotha fick träna övergångar. Super duktig:) När hon är me är hon verkligen me, så himla lyhörd. Det räcker med energiökning för att hon ska gå upp i gångart och utandning för att hon ska gå ner.

 

Och det är nu inge snack om att hon är fräsch i kroppen, jäklar vad hon kan röra sig denna lilla dam. De är ju så man får stå päls när hon sätter fart.

I söndags fick hon gå i korallen också. Hon var då inte lika lyhörd som igår utan försökte i början sno gräs som stack in mellan staketet. När jag då sa ifrån trava hon iväg och så var det som att hon tänkte o kände efter  jo det funkar ju att trava på och så ökar hon lite. Jo det funkar det också, då åker svansen upp i vädret och steget kommer fram, likaså draken med sina vackra ljud. Det är ju lite svårt i detta läge, vill ju bara stanna upp o titta på min vackra häst men vi var ju faktiskt här av en anledning och det var inte att showa. Så det blir till att jobba ner henne till arbetstempo o passet slutar när det behövs minimala signaler för vändningar och tempoväxlingar.

 

Niepona fick ha långlina på sig ifall det skulle bli stressrus. Skritt o trav funka utan problem, inge hälta alls ( i söndags tyckte jag att hon rörde sig riktigt illa). Börjar med galopp i vä  varv. Tar övergången fint och håller ett bra tempo. Yes inga problem att belasta fram benet alltså. Byter varv o ber om galopp och hon exploderar?! Jaha är det alltså när vä fram behöver ta den långa klivet som det gör ont… Får henne att sansa sig och komma i någorlunda bra tempo. Byter tillbaks till vä varv och då kommer även här en bock/brall/stegring serie men betydligt lugnare än i andra varvet samt det går fortare att få henne sansad. Kan ju va överskott energi också eller muskelminnet som spökar. Vi får helt enkelt se hur detta utvecklar sig.

 

Drog iaf av henne dojjerna för de har ju inte gjort nån nytta direkt när oviljan att gå fram satt i armbågen och inte i ömma sulor. Oj oj vad hon tugga o gäspa när de va av, skööönt och slippa tyngderna.


Tjingeling

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards