Alla inlägg den 23 april 2009

Av Emelie S-Kajle - 23 april 2009 22:30

I tisdags var jag ledig och var i stallet på fm. Precis när jag skulle åka hemifrån börja mobilen påminna om att batterierna snart är slut, funderar en stund om jag ska lämna den hemma på laddning, men nä jag tar me den o laddar den sen ist...


Skulle jag inte ha gjort, har den liggandes i jackan och efter ett tag blir det lite varmt i solen så jag lägger jackan på fyrhjulingen som jag snart ska använda för att köra ut hö till hästarna.


När allt väl är klart för att köra börjar jag få lite små brådis och självklart kör jag fast med släpet som storbalen står på. Blir ruskigt irriterad, så balen puttas av och får stå halvvägs upp till sin rätta plats. Och irriterad och stressad som jag va så sladdar jag iväg med hjulingen utan att tänka mig för ordentligt, någonstans här tror jag att min mobil ramla ut fickan för när jag väl kom hem sen var den puts väck. Och som jag skrev snart batteri torsk, kan inte ens leta efter den via signalen. Blir så jävla trött.


Så om ni undrar varför jag är svår att nå så vet ni varför.

Tur att man har två mobiler ibland!

Av Emelie S-Kajle - 23 april 2009 21:55

Jaa då har jag och farbror klarat våran första distans clear round, 40km.


Shit va kul det va :) Vi hade ju iof inte direkt så roligt väder imellanåt med hagel och ordentlig blåst. Men så länge man red så tänkte man inte så mkt på det utan det va i grinden som det blev svinkallt.


Red tillsammans med Johanna & Astra. T o Astra funkar kanon ihop, har precis samma takt både i trav o galopp. Min pålle visa sitt vanliga jag hela turen, ja förrutom att han ville faktiskt tala om att det fanns en hel del mördarstenar i skogen:) Han var lite ivrig första milen och ville gå i övertempo men resterande mil gick galant.


Han åt o drack bra. Vi hade dock ett litet missöde precis när vi passerat 3mils markeringen i full galopp. Han börjar korsa i bak och går lite konstigt, fattar om men han tar aldrig galoppen utan det blir jätte öka trav, samlar ihop och gör ett nytt försök, men inte nu heller. Det visar sig att booten har lossnat från hoven o bara hänger runt karleden och han trampar på booten när han går, stackarn klart han inte vill galoppera med den hängandes där. Hoppar av o tar av den. Ringer groom Elina och ber henne brodda av reservbooten så vi kan byta när vi kommer till nästa groom stopp.

Vi som precis var så glada att vi ridit 3e slingan på 15min snabbare tid än 1a (man red samma bana 2 ggr)så loosa vi en massa onödig tid på detta.


Både jag o Johanna tyckte att vi höll ett riktigt bra o frisk tempo hela runda. Hade bara enstaka skritt, visserligen skrittar båda våra hästar väldans långsamt men men.

Ändå blev sluttiden 4tim 16min.

Pulsen var i förbesiktningen 56(mkt hög för att vara T) i grinden 48 och slutbesiktningen 43. Inte ett enda skav varken på honom eller mig. Red bara med renskinnet under sadeln o det funkar kanon.


Hem till stallet och massera farbror o packa ur bil o släp, sen hem och springa genom duschen för att sen tillsammans med Elina, Linda o Tobbe åka till Väsby för att rocka till Renegade Five, Heat, Dead By April, Mustach och Dia Psalma.


Fy satan va bra det va!! Men var rätt trött i kroppen efter ett par timmar i ishallen. Kom inte upp ur soffan förrens vid 17 på söndan så jag kunde hämta grisen o ta hand om pållarna.


Bilderna är tagna av Anders Wittur.

Ovido - Quiz & Flashcards