Alla inlägg den 24 april 2009

Av Emelie S-Kajle - 24 april 2009 19:25

..den låg 4m från stalldörren.... Att jag missat den är jag inte ett dugg förvånad över, för jag är kass på att leta efter saker. Tittar utan att se. Men att ingen annan i stallet har sett den är ett under, det är t om någon som trampat på den för den var leriga avtryck på den.


Att jag såg den nu var tack vare Ian som drog efter en katt, var på väg till bilen men vände när han for iväg för att fånga in honom. Så det kom nåt gott ur hans oerhört fula ovana att jag katter.


Var på klubben idag efter jobbet och träna med grisen tillsammans med Malin & Mucchie & Ackisen o Cissi & Trixa. Plockade upp Angeline på vägen dit så hon fick vara störningsmoment åt oss.


Ian var riktigt jobbig imellanåt, ville inte alls vara med på vissa grejer. Lite skillnad mot i onsdags när vi var hos Irene o träna där allt gick enligt skolboken.


Hälsa fint gick iof riktigt bra idag och så testa vi att gå balansgång för första gången och det var inga problem alls.

Vi åkte sen hem till Malin för att dra lite. Pga av värmen bestämde vi oss för att träna start o stopp. Under uppvärmningsrundan tyckte Ian att det skulle vara racetävling med Mucchie. Skit jobbig ville inte alls gå fint i kopplet.


La sen på så han drog 7,7kg i start o stopp. Men han ville inte alls lyssna på mina stanna. Start inga problem, drar jättebra. Stopp helt ok men sen backar han två steg varje gång och när jag säger stanna står han tills jag börjat gå ifrån. Försöker detta ngr gånger men ger upp och tar en paus. Lägger sen på ytterligare 4kg så han ska få det lite jobbigare i starten så kanske det är skönt att få vila lite emellan. Visst det blir lite bättre men inte alls så bra som det brukar gå. Så vi drar lätt längs vägen som avvärmningen sen stretching.


När vi sen kommer till stallet är det som om nån gett grisen nåt riktigt ordentligt uppåttjack, han beter sig alltså tusen ggr värre en någonsin. Vette tusan va det va med honom, men han får gå o lägga sig i sin bur och efter 45 min vila var han sig själv igen.


Angelina hade lovat att rida en av mina, men när jag var klar med foder o vatten hade luften totalt gått ur, så jag skippa ridningen idag.


I morgon bitti ska både Niepona o Bimotha till Brunmåla kliniken. Så det blir till att vara i stallet kl 6 i morn. Återkommer med rapport vad som hittas på dem.


Farbror T skall vara med på dressyr kurs för Linda lör-månd. Hård träning nu inför våra LB1 i maj:)


Bildcollage på grisen som jag snott från Malin

Ovido - Quiz & Flashcards