Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Emelie S-Kajle - 3 mars 2009 18:24

Igår var det ju första måndagen i månaden, så precis som vanligt kom test signalerna vid kl 15. Och som jag berättat tidigare har de sprängt utanför jobbet och Ian blev mkt stressad av detta. Och varningssignalen innan sprängning påminner om testsignalerna. Så igår när de börja fick jag under en hundradelssekund lite panik "o no nu börjas det ingen" kikade i ögonvrån på Ian och han låg kvar i sin säng, hade öppnat ögonen och lyssnade men LÅG KVAR!


Innan jul blev han alltså helt panikslagen vid höga ljud som dessa och kasta sig i linan helt okontaktbar. Och fortsatte stressa lååångt efter att ljudet försvunnit.


Det är så obeskrivligt skönt att vi kommer över denna tröskel:)


Pållarna har fått vila både igår o idag. Har haft sån himla huvudvärk. Inte har det blivit nån klickerträning för grisen heller sen jag kom hem från Egypten, men från imorn ska det bli ändring på det. Grisen fick iaf leka en stund med sin boomerball idag medans jag skota uppfarten. Det blir han trött i både huvud o kropp av. Far som en tok över tomten med den och ljuden han ger i från sig skulle kunna tolkas som att jag misshandlar honom. Han blir så arg över att han intelyckas ha sönder bollen..


Bifogar en bild på tokgrisen:)

Av Emelie S-Kajle - 3 mars 2009 18:03

I söndags var det kanon väder, så jag planerade att ta lite fina vinterfoton på hästarna när jag hade hjälp av Angeline att stoja upp dem. 


Förra gången jag fota dem var jag själv och alla pållarna var på riktigt bushumör, men bara så länge jag lekte med dem, så fort jag sluta för att ta upp kameran stanna de allihop och titta på mig "men matte skulle vi inte busa eller??" Så de blev inte så många bra showbilder där inte..


När vi kommer åkande på vägen står alla hästarna o sover längs staketet och alla utom Bimotha är alldeles fulla med mineraler på nosarna. Tzaar hade ända upp på nosryggen, brunt intorkat klet... Synd at jag inte tog ett kort bara för att visa för de såg hemska ut allihop:) De har inte brytt sig speciellt mkt om det där mineralblocket men tydligen just den natten hade de ett stort behov av mineraler...


Men det blev lite andra bilder iaf.

Ovido - Quiz & Flashcards