Direktlänk till inlägg 3 mars 2009

På rätt väg

Av Emelie S-Kajle - 3 mars 2009 18:24

Igår var det ju första måndagen i månaden, så precis som vanligt kom test signalerna vid kl 15. Och som jag berättat tidigare har de sprängt utanför jobbet och Ian blev mkt stressad av detta. Och varningssignalen innan sprängning påminner om testsignalerna. Så igår när de börja fick jag under en hundradelssekund lite panik "o no nu börjas det ingen" kikade i ögonvrån på Ian och han låg kvar i sin säng, hade öppnat ögonen och lyssnade men LÅG KVAR!


Innan jul blev han alltså helt panikslagen vid höga ljud som dessa och kasta sig i linan helt okontaktbar. Och fortsatte stressa lååångt efter att ljudet försvunnit.


Det är så obeskrivligt skönt att vi kommer över denna tröskel:)


Pållarna har fått vila både igår o idag. Har haft sån himla huvudvärk. Inte har det blivit nån klickerträning för grisen heller sen jag kom hem från Egypten, men från imorn ska det bli ändring på det. Grisen fick iaf leka en stund med sin boomerball idag medans jag skota uppfarten. Det blir han trött i både huvud o kropp av. Far som en tok över tomten med den och ljuden han ger i från sig skulle kunna tolkas som att jag misshandlar honom. Han blir så arg över att han intelyckas ha sönder bollen..


Bifogar en bild på tokgrisen:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards