Alla inlägg den 6 mars 2009

Av Emelie S-Kajle - 6 mars 2009 19:02

När Ian va liten började jag sy på en sadelväska som han skulle kunna sitta i vid behov på långritter (ryggsäcken som han satt i från början växte han ur väldans fort). Jag och Wimse åkte till Tärnsjö och köpte läder och sen har vi vid ett par tillfällen sytt, alldeles för sällan med andra ord eftersom att väskan inte är klar ännu. Men i fredags var det dax igen. Wimse kom över med alla pinaler, vi käka lite middag och innan vi börja sy skulle vi ta tassavtryck av Ian.


Jisses vilket projekt det blev... Jag har tidigare gjort avtryck av Ian när han varit drogad vid kloklippning, men de har inte blivit så bra eftersom han har legat ner. Så nu tänkte jag att han skulle sätta tassen på en kartongbit efter att jag målat trampdynorna. Wimse kom på att det kanske vore bättre att lägga ut tapetbit på golvet så kunde Ian gå på den. Hade väl vart en kanon idé om vi tejpat fast tapet så här i efterhand. För när han börja gå gled tapeten och Ian tyckte det var lite äckligt så han rusa över den istället och självklart utanför, så det blev massa färg på golvet. Men men jag fick ngr avtryck som blev ok iaf:)


Efter att skurat bort all färg på golvet blev det då ett par timmars syjunta och nu är det inte mkt kvar innan väskan är klar. Sen är det väl ett stort frågetecken om Ian kommer vilja sitta i den:o), men annars är den ju färdig så att kommande valpen kan lära sig från början att åka häst:)


Btw Volbeat spelning va grym!!

Ovido - Quiz & Flashcards