Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Emelie S-Kajle - 14 mars 2009 19:39

Vakna strax innan sju imorse av att jag hade tok ont i magen, gick inte att ligga kvar i sängen så jag gick upp och plocka lite. Planen att promenera till stallet var bara att stryka för jag kunde inte gå upprätt pga av att det gjorde så ont i magen, så det blev bilen ist.

Ian gick direkt in i sadelkammaren o la sig i sin bur, förstod verkligen inte varför vi va tvugna att gå upp så tidigt, tröttmössan:) Efter ca 30 min släppte mamma ut sina hundar på tomten och då blev det allt fart på grisen snabbt som tusan var han över staketet och i full ös med Ragge.


Stack ut på en ridtur med Tzaar. Red runt Rolsta, underlaget var perfekt. Vi red öppnor och slutor i skritt o trav och tog ngr galopper. Han var super fin:) Vi avsluta med lite busgalopp i snön, tjohoo underbart!

Gjorde klart allt i stallet med foder o vatten. Åkte hem strax efter 10 och käka frukost sen full fart mot Årsta och wpträning.


Idag var det 12 hundar med, super nyttigt för grisen att vara bland så många främmande hundar. Vi började med en genomgång sen gick vi i samlad trupp på en promenad. Tillbaks var det dax för drag weight, så på med selarna. Och vi fick våran egna fina sele, Kim var supersnabb på att sy måste jag säga :) Idag fick Ian dra en tyngre kedja så han blev allt lite flåsig efter två varv på gräsplan. Lite vila och sen drog Ian vagnen, första gången hade de lagt på 2 tyngder á  ca 15kg och då klarade han att starta själv utan problem. Andra omgången hade de lagt på ytterligare 2 tyngder och då behövdes det lite hjälp att få rull på vagnen sen var det inga problem att dra. Han är så himla duktig min lilla kille:)

Gick ner o lekte och sprang med honom på gräsplan och lite streching.


Vid 14 begav vi oss hemåt igen för att köra ut silage till lösdriften Och sen lastträning med Linda & Babs. Vi hade ett 2 timmars markpass igår kväll och kolla igenom deras status. Och det var lite småsaker som Linda missat, som i pressade situationer kommer fram många gånger värre.


Nu har jag inte sett hur Babs beter sig sista gångerna när Linda lastat men hon har ju berättat att det varit lite hysteriskt, men idag var de lugna o sansade båda två. Vi höll på i 2 timmar även idag och när vi var klara hade Babs gått in i släpet 4ggr och stått där inne långa stunder varje gång. Jag är jätte nöjd hoppas även Linda är det. På tisdag kväll ska vi köra ett pass till.


Tog en snöpulsar promenad med Ian och Nippan och nu har vi äntligen landat hemma igen. Ian ska nu få sig en välförtjänt massage.


Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards