Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Orolig för min lilla häst!!

Av Emelie S-Kajle - 28 juni 2009 09:15

Nieponas veterinär besök igår var snabbt avklarat på ca 15 min, med en remiss till Ultuna för att göra en scint röntgen av hela framdelen!


Björn visste inte i vilken ände han skulle börja. Han kunde inte avgöra om hon var o halt eller halt på båda fram, han tycker däremot att hon tar för sig bättre med framdelen men hon är ändå helt låst, knepigt... Vi disskutera om hon ska skos igen men det tyckte han inte för hon visar inge sul ömhet alls. Så för att slippa ta en hel hög med röntgen bilder för att hitta felet får det bli scint. Hoppas nu att försäkringen täcker det, men med tanke på all extra extra jag bad om när hon föddes tycker jag att den borde göra det!!

 Ska ringa o kolla imorn med Agria. Ska även ringa o trycka på Ultuna för att få en tid snabbt, brukar tydligen ta ett tag.


Även om hon nu tydligt visar att hon inte vill röra sig så ska jag hålla igång henne innan scinten iaf och pressa henne xtra mkt i 3-4 dagar precis innan för att de onda ska vara aktivt. Får ta nåt avtrubbande innan då att de går att göra det!!


Kändes verkligen inte bra igår när jag åkte därifrån, nära o bryta ihop totalt. Börjar bli riktigt orolig för henne nu, var ska det här sluta nånstans....


Det blir nu definitivt inge Jaana läger för Nieponas del. Får se om det blir farbror eller Bimotha som får åka med ist.


:( :(

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards