Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Nybliven faster :)

Av Emelie S-Kajle - 1 juni 2009 22:42

Tjihoo då va man faster dåå :o) Idag vid 14.30 fick Conny o Jessica en son, som ännu är namnlös. Allt gick bra, han är 51cm och väger 4100g. Massor med hår på huvudet och självklart jätte söt, som alla bebisar.  Om de orkar så åker jag, mamma o pappa förbi BB imorn o hälsar på :)

 

Idag fick alla hästarna motioneras. Skritta hästskorundan på Bamorah med Niepona på släp. Ulrika hade varit snäll o tagit in Niepona tidigare, för bantningens skull så ska båda småtjejerna stå inne lite varje dag. Även så de får vila från betesmasken o få en chans att klia lite på varandra. Bimotha däremot som alltså också skulle in, ville inte alls bli fångad av Ulrika. I 20min hade Ulrika sprungit runt i haserna på Bim sen gav hon upp o lät henne vara kvar ute. Får se om det går bättre imorn. Annars får vi byta så att jag tar in dem o Ulrika släpper ut.

 

Men iaf Niepona hade alltså inte fått något gräs i magen på hela 4timmar så hon var jääääättehungrig och attackerade varenda buske/träd hon kom åt, skitjobbigt. Båda tjejerna har ju blivit jobbiga att ha på släp sen de började gå med betesmask så nu får det nog bli munkorg på allvar när de är med. Jag har lite svårt att tillrättavisa ätandet när de sker bakom ryggen på mig, o framför allt när jag sitter på Bamorah barbacka… Men annars gick turen bra, Bamorah var pigg o glad.

 

Tzaar o Bimotha fick ta en tur runt Billsta 1. Tzaar kändes inte riktigt ok, han levde upp till sitt smeknamn, Farbror. Han var stel,stapplig o loj. Bimotha däremot var positiv o framåt. Tzaar får vila imorn o på onsdag är det Lotta träning o det brukar ju pigga upp honom lite.

 

Fick glädjande besked från försäkringsbolaget idag. De har börjat titta på mitt ärende nu, bara 3,5 år senare, och ska i dagarna betala ut ett förskott. Om det är sved av värk eller invaliditets grad framgick inte av brevet. Men pengarna kommer mkt väl taijmat. Stod precis o prata med pappa hur jag ska fixa min uppfart o parkering o vad han trodde gruset skulle gå på när jag öppna brevet och insåg snabbt att jag har råd att fixa både de och nytt staket runt tomten samt lägga en del på ny bil. Känns riktigt bra.

 

Undrar nu när polisen ska ta upp ärendet och reda ut vem som var vållande till olyckan, lastbilen eller personbilen som sen krocka med mig. Som sagt det har ju bara gått 3,5 år...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards