Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Lunchpromenad

Av Emelie S-Kajle - 13 mars 2009 12:33

Precis tillbaks från lunchpromenaden med strålande sol och massa snö, kan det bli bättre denna årstid..


Först mötte vi en farbror som sa ngt som jag inte uppfattade, tänkte Here we go again nu kommer kamphundssnacket. Men han frågar då är det inte en jakthund de där?? Eh nä det e ingen jakthund. Ja själv har jag en liten pudel, orkar inte ha nåt större. Men vad är det för ras på din hund då?

Hmm han tyckte alltså inte att grisen såg så skräckinjagande ut då som vissa verkar tycka.


Vi hitta ett nytt promenadstråk, tog 45 min, alldeles lagom långt så jag inte behöver stressa i mig lunchen. Vi fick träna 6 olika hundmöten, annars träffar vi på max en hund i veckan typ, så det var kanonbra. Och massor med gångtrafikanter, cyklar och barnvagnar.

La in lite fotgående, stanna kvar och start o stopp övningar. Han fick även springa lös sista sträckan så det blev ngr inkallningar oxå. Klockrent, kan det vara så att även han påverkas av det fina vädret tro??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards