Direktlänk till inlägg 13 mars 2009

Löpband och klickerträning

Av Emelie S-Kajle - 13 mars 2009 11:01

Jaa i går hittade jag ett kanppt begagnat löpband på blocket som jag åkte o köpte efter jobbet. Har ett tag funderat på att införskaffa ett för att på vintern är det bara halt alt. lerigt och äckligt för att motiveras ut o springa. Sommarn går ju an. Men som sagt nu kan jag ta tag i löpningen ordentligt och få upp flåset lite.


Har dessutom tänkt att även grisen ska få sig en o annan tur på bandet:) Han test gick lite på den igår fast när den inte var igång, och det var inga problem iaf.


På måndag har vi sista träningen hos Irene. Jag bytte ut lära sig städa sina leksaker (tror att jag klarar av den träningen själv) mot en lite svårare uppgift lägga sig på en filt och dra filten över sig. Mkt användbart i vårt kalla hus.


Och träningen går helt över förväntan, han är så himla duktig min lilla gris.

Jag har markerat ett ställe på filten där han ska lägga sig, inga problem alls. Och ett ställe där han ska ta tag i filten. Och det var här jag trodde att jag skulle få problem, hur skulle jag få honom att förstå att han fick bita (och inte tugga) på filten, efter alla gånger jag skällt på honom när han tagit filtar och sprungit iväg med! Jag började med att han skulle nosa på just detta ställe och helt plötsligt bara blev det så att han tog tag i filten och nu gör han det varje gång vi tränar vid denna markering:)

Sen ska han ju rulla runt oxå och det har heller inte varit ngr problem, har ju sedan tidigare lärt honom "död hund" när han lägger sig på sidan och när han inte fick nåt klick på den rulla han över på rygg och sen var det klartt:)


Så på måndag ska jag få hjälp med att kedja ihop dessa tre. Han kommer va så söt när han drar filten över sig, lille griisen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards