Direktlänk till inlägg 7 mars 2009

WP premiär

Av Emelie S-Kajle - 7 mars 2009 19:27

Jag har under ungefär en månadstid velat åka o testa på weight pull ( www.swba.net )med Ian, men det har inte blivit av förrens i lördags. Och precis som jag anat var detta verkligen något för grisen:)


I lördags var det 5 hundar med. Ian var äldst men enda nybörjarn. Vi började med lite lydnadsträning, sen satte vi på sele och drag för att värma upp lite. För Ians del blev det en tunnkedja, eftersom vi inte visste hur han skulle reagera. Men det var som det naturligaste för honom, inga konstigheter alls. Däremot var han lite dragig i kopplet imellanåt. Sen var det dax att dra vagnen. Trodde inte att Ian skulle få dra den så där första gången men de tyckte att han va så cool att vi skulle testa.


Sätter Ian framför vagnen och spänner fast kallar sen fram honom i drag och sätter honom igen. Får sen instruktion att locka o pocka för att få honom att börja dra och berömma massor. Kan säga att det inte behövdes speciellt mkt lockande han börja dra direkt och drog hela banan utan problem:)

Vi koppla från och gjorde om det en gång till, även denna gång gick det galant. Värmde av honom och stretchade. Stannade och titta lite på de andra hundarna osså som nu hade lagt på vikter på vagnen.

Vet inte vad just den vagnen väger, men har läst att de bör väga 100-150kg, Ian väger 17kg! Tycker det är riktigt coolt att min lilla gris lätt som en plätt drar vagnen:)


Har nu beställt en egen sele till Ian så att vi kan träna på även här hemma.


Tack Vivica för att du kom och fota oss:)


Åkte sen och hämta Elina och vi begav oss in till stan och Tattoo Zone, där jag lämna in tassavtrycken och bokade tid för gaddning. Lucas ska göra lite alternativ av avtrycken som ska sitta på min högra skuldra. 25 mars är det dags:)


Åkte sen till stallet där vi tog en promenad med Nippan, Filma, Rispa och Ian. Nippan var super pigg, ngt jobbig. Stegra och bocka....

Ian fick massage efter promenaden och fick sen gå till mamma med övernattningsväska för jag och Elina åkte på bio. Män som hatar kvinnor, mkt bra film men inte i närheten av lika bra som boken.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards