Direktlänk till inlägg 22 maj 2009

På nya äventyr

Av Emelie S-Kajle - 22 maj 2009 19:14

Jag , Linda o Elina lastade hästarna o åkte till Johannesberg för att få lite omväxling på ridvägar. Linda har ju stått där innan hon flytta till oss så hon hittar. Vi red mest grusvägar som bjöd på många långa trav o galopper sträckor.

Tzaar var väldigt stressad i galoppen o ville inte alls lyssna skulle bara rusa på framåt, men efter 1,5 h fick vi till en riktigt fin harmonisk galopp, underbart att bara kunna sträcka ut ordentligt.

Vi red ner till en sjö så hästarna fick plaska lite. Babs tycker att det är jätte roligt att sparka upp vatten på magen, roligt att se men det resulterade i att vi alla blev ner stänkta:)

Riktigt mysig tur och nästa gång får Bimotha följa med på släp så även hon får sträcka ut.

 

Var sen tvungen att åka in till xtra jobbet o planera in hur jag ska jobba under sommaren så det blev vilodag för de andra pållarna.

 

Igår började jag morgonen med en promenad med Niepona o Ian. Hade tänkt att det skulle bli lite trafik träning så vi gick på asfalts vägen, men jag var tydligen den enda morgonpigga Frösundabon för det kom inga bilar. Avsluta med en bit i skogen.

 

Viktoria kom ner för att rida lektion på Tzaar o det blev en uteritt runt Billsta. Jag red Bamorah o hade Bim på släp. Bamorah var lite loj o trött, hon hade även stora bekymmersgropar över ögonen. Hoppas bara det var dags formen:(

 

Igen lyckas jag få alla hästar motionerade på normal tid, bra där.

 

Hem till Helena för födelsekalas. Super duper god mat som alltid hos Helena. Tror att det finns en hel del roliga kort i Helenas kamera på när Elina hjälper kassaskåpet Emelie att stretcha på köksgolvet :o)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards