Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Emelie S-Kajle - 18 februari 2009 19:36

Ja då var det gjort dåå, våran första dressyrtävling, super kul var det.

Men vilken dag...

Tävlingsledningen hade sagt att de skulle lägga ut startlistor med inräknade pauser under fredagen, på lördag kväll hade det fortfarande inte kommit ut något. Elina hjälpte mig att räkna ut när jag borde starta, till saken hör att ingen av oss har erfarenhet av dressyrtävlingar och vi hade druckit ett par glas vin innan. Vi kom fram till att strax efter 13 borde jag starta.


Jag hade räknat med att det skulle ta 2timmar att köra, då jag blev tvungen att ta en liten omväg pga av våra vägar är väldigt dåligt plogade så jag ville hålla mig på de lite större vägarna.

Plockade upp Ulrika i Väsby och strax efter 11 var vi framme på Jälla. Pratade med en kompis i telefon precis när vi kom fram och hon påpekade att jag var så duktig som kom i god tid:) När jag kom till sekreteriatet titta de lite konstigt på mig och sa "du är lite tidig" jag kontrar med att det är bra att vara ute i god tid. "Ja men du är väldigt tidig" Får då veta att min klass beräknas börja först kl 17!


Vi hade missat den lilla detaljen att det tar ngr minuter mellan varje ekipage när vi räknade starttider...

Jaha vad gör vi då då. Sätter oss o tittar på ngr starter sen bestämmer jag att det är bättre att åka hem igen fixa klart allt i stallet och åka tillbaks igen ist för att sitta där i ett kallt ridhus i massa timmar.


Är hemma i två timmar och sen lastar jag en lite motvillig Tzaar och åker tillbaks till Jälla. Vid det här laget var jag riktigt trött o grinig, stanna o köpte redbull och en chokladkaka för att hålla mig vaken hela vägen. Väl framme flyter allt på, Tzaar känns superfin o positiv. Vi fick rida fram i ridhuset för de var så pass få hästar med i de 2 sista klasserna, så jag slapp krångla med bootsen.


Programmet går super bra, är jätte nöjd med vår prestation. Vi får 65,62% :) På halten får vi en 5 för han står o vilar på ena bak. Annars var det 6 och 7 rakt igenom. Så himla stolt över mina fina häst. Han gillar verkligen att visa upp sig och hamna i centrum. Han får en helt annan attityd så fort vi kommer in på en tävlingsbana, en riktig tävlingsindivid:)


Tyvärr blev det inga foton tagna:(


Det blev totalt 32mil resa. Kan säga att i fortsättningen kommer jag alltid ringa tävlingsledningen och kolla ca starttid:o)


Nu ska vi träna ännu mer på galoppen så kommer vi starta LC i april.


Inatt åker jag till Egypten. Så det kommer va tyst på bloggen ett tag, men på återseende när jag är tillbaks igen:)

Ovido - Quiz & Flashcards