Direktlänk till inlägg 17 november 2009

Farbror T

Av Emelie S-Kajle - 17 november 2009 08:42

Orkar egentligen inte skriva om det här nu för det är så jävla jobbigt, men tänkte ändå dela med mig lite.

Farbror T har blev igår inskriven på Ultuna pga av hälta i vänster fram. Han har varit halt i 4 veckor, förra torsdagen åkte jag in akut med honom då hältan blivit värre och han ville inte stödja alls på hoven. Vi röntga och det fanns inga synliga förändringar. De ville ha kvar honom över helgen men jag lyckades övertala de att han hade de bättre hemma. Finadynet har hjälpt, så nu går han på hoven men är fortfarande ordentligt halt i trav, vi hade tid hos Ultunas hovslagare i går morse för att kolla om det kan tänkas vara en hovböld. Han har haft spritbandage sen i torsdags fast det har inte pyst nåt än. Så nu ville de öppna upp i ballen för att se om de hitta nåt. Om det nu inte är hovböld så räkna vet upp 5 andra tänkbara alternativ... Det är kul nästan jämt att vara djurägare :(

 
 
Ingen bild

Cicci J

17 november 2009 13:08

Vad tråkigt att han är dålig! Hoppas att han repar sig snart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards