Direktlänk till inlägg 3 oktober 2008

Blåbärshoppning

Av Emelie S-Kajle - 3 oktober 2008 21:12

Ja då har jag & Tzzar debuterat i hoppning osså:)

Vi vågade oss på en 50cm clear round.


Han e ju så go min häst, så han frågar alltid innan hindret "matte e du säker på att vi ska hoppa?" och minsta lilla tvekan från mig så saktar han av. Och precis detta hände på andra hindret. Men sen var jag tillräckligt övertygande att detta är superkul för han hoppa galant över de andra.


Som tur var så fick man ju gå en runda till och den blev felfri, så vi fick en rosett med oss hem:)


Men snacka om att jag var slut i benen efter dessa två rundor, mjölksyra som tusan. Hmm dax å börja träna lite..


Foto: Sabina Nunez


 
 
Jossan

Jossan

7 oktober 2008 10:22

Duktiga ni är! Hur gammal e han? Va är de för stam? Häftig färg! Bloddy sholder heter de va? //Jossan

http://www.aagrenarabians.com

 
Emelie

Emelie

9 oktober 2008 17:42

Tack:)

Tzaar är född -91 e.Imppulse u.Fleurie ue. Eknathon

Ja visst har han en maffig bloody shoulder, min fina kille:)

Hur går det för Diesel??

http://fogelsunda.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Catharina

13 oktober 2008 17:03

Hej Emelie! Så otroligt roligt att läsa om Tzaar o se bilderna! Saknar honom ofta ska du veta! Jag är verkligen jätteglad att du blev hans nya matte och att allt har gått så bra för er. Stor kram till dig och en puss på mulen till min gamla älskling! Min mail är ina70@live.se om du vill skriva en rad nån gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie S-Kajle - 26 oktober 2012 13:33

...är inge kul för ekonomin! Förra torsdan skulle jag bara ta ett kortpass med träningshästen efter jobbet. Lämnade grisarna i sadelkammaren som vanligt och då jag kom direkt från jobbet lämnade jag även ickestallkläderna och handväskan på en av sa...

Av Emelie S-Kajle - 23 oktober 2012 10:04

Tiden går fort och Charlie har redan blivit 3 månader    Nyfödd liten kille: 16 dagar: 5 veckor: 8 veckor: 3 månader:    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:46

Eftersom jag är så kass på att uppdatera bloggen är det super när andra hinner före mig så kan jag bara länka Så ni som är nyfikna på vad jag gjorde i helgen kolla Petras blogg: http://cometstaff.blogspot.se/2012/10/bir-cert.html?spref=fb    ...

Av Emelie S-Kajle - 18 oktober 2012 09:18

Ja bortskämd och kräsen är precis vad lilla prinsessan är. Hon bara ska ha o ha, ja herr gris är precis lika dan han ;) Igår kom det ett paket till Idun, som hon tjatat om i en hel vecka nu (ok vi blev lika hysteriska båda två...). Helt underbart...

Av Emelie S-Kajle - 1 oktober 2012 09:26

Igår kväll ringdes Ian in för eftersöks jobb. Det var pappa och Pålle som sköt in sina bössor på Pålles landningsbana då det kommer en bock springande, pappa skjuter och bocken springer vidare de ca 10m ner i vassen vid sjön. De hade någorlunda koll ...

Ovido - Quiz & Flashcards